söndag 11 maj 2008

Första steget mot mitt nya orädda liv:)

Hej hopp!


idag har lilla frida gjort ett stort framsteg:) jag var hos min kusin som har en schäfer som jag är livrädd för sen jag blivit biten av en för snart 2 år sen men fortfarande inte kommit över, har dessutom blivit biten av en annan hund i samma ben när jag var liten:/ så antingen tycker hundarna jag är god som fan eller så hatar dom mig bara!


men hur som helsst så lyckades jag övervinna min rädsla för schäfrar för en stund och jag måste erkänna att jag är mäkta stolt över mig själv:)

så de var ett steg närmare mitt mål att inte vara rädd för allt:)

så jag måste säga att de känns som jag är på rätt väg:)


Nästa steg blir att försöka ta tag i min spindelfobi:/ inget jag ser fram emot men jag måste bara intala mig själv att dom inte är farliga utan jag är betydligt mke större än dom, så jag skulle vinna om dom skulle vilja gå i kamp mot mig:)

lättare sagt än gjort däremot, känner mig kanske kaxig när jag sitter här och skriver men jag vet att när jag står öga mot öga med en människo törstande spindel är jag inte alls lika kaxig som nu:) men men ja får egga mig själv framför spegeln varenda morgon så kommer de här bli en bra sommar:)


sen så jobbade jag fösta gången själv igår på statoil, och jag måste säga att de gick över förväntningar, alltså riktigt bra:) ganska spännande att jobba själv då jag även är rädd då mörkret faller, men men de gick bra jag hade ju lampor i butiken så de va bara att undvika att titta ut:)

så imorrn är nästa pass då får vi hoppas att de går minst lika bra men de tror jag inte nog ska jag se att nått kommer krongla eller nån kund kommer bli irriterad för att jag är ett nytt irritationsmoment som inte kan allt och inte kan göra allt lika snabbt som dom är vana:) men men de är bara att le och se glad ut så löser sig de mesta:)


jaja nu vet ni de:) Duktig frida tänker ni när ni läser de här och de är bra för de tycker jag att jag varit:)


ha en bra natt:) dröm inga hemska drömmar om hemska mördar spindlar som kommer och invardera jorden=) mohahah


aja sov gott:)


over and out:)


pussss*


1 kommentar:

Anonym sa...

Asså ärligt talat, spindlar är det värsta som finns!!
Huvva! =/
Jag kan inte me spindlar, jag klarar inte av dom helt enkelt!
Jag är övertygad om att den dagen jag dör, då är det för att en spindel har smugit sej upp på mej å bokstavligen skrämmer ihjäl mej, punkt slut..
Jag är riktigt barnslig med det där.
Jag älskar sommaren, absolut, men tänk om vi slapp dessa livsfarliga otyg ändå..