fredag 10 oktober 2008

En god gärning:)

Igår va ju syster här och hon tog hål i sin egen läpp (alldelens för lik mig) faaan så fint de blev:):) Hon passar tok bra i de:)

Idag har jag jobbat full fart på jobbet, då en stammis kom in me en liten jätte söt kattunge som han va så rädd att den skulle bli överkörd. Men då vi kände att vi inget kunde göra annat än bära bort den en bit från "centrum" men de tog inte lång tid så va sötnosen på upptäcksfärd inne på macken:)

Så jag gick ut me den igen men fick dåligt samvete då vi burit bort den och den tappat sitt spår hem, så jag hämtade den igen och hittade en snäll stammis som erbjöd sig att ta hem den i väntan på att hitta ägaren:)

Så jag satte upp lappar på diskarna i butiken och hon satte upp en på Konsum, och efter miljoner frågor till alla kunder om nån visste vems katten va, så kom sussie in och jag frågade henne och i samma veva stod en annan kund där inne och de visade sig att de va hennes:):):):)

Så allt fick ett gott slut så nu kan jag sova gott i natt:) Har ju gjort en god gärning idag:) och jag måste medge att de känns bra:)

Djurvän som jag är kunde jag inte gjort np mer annat än ta hem den till mig själv, men då jag satt fast på jobbet blev de lite svårt så de är skönt att de finns snälla bure bor:)

Nu är jag i alla fall hemma och har ätit en seeeen middag och sitter just nu och kollar idol me en kall öl i handen och tända ljus:) Ganska mysigt:):)

De enda som fattas nu är sällskap:/ men men bara gilla läget:)

Imorrn blir de i alla fall att jobba 9.30-16.00 sen blir de troligen fara till mamma och äta middag sen fara till stan och träffa frida efter hon jobbat, då ska vi mysa och sen gå på kalles och ta en öl eller 2:)

Så de ser jag fram emot:):)

Nej nu ska jag återgå till mitt idol tittande:) ha en super kväll!

Puss och kraaam/Shooo:)

Inga kommentarer: