torsdag 25 september 2008

Tok panna!:)


Asså jag måste bara berätta vad som hände nyss!

Jag hade en kastrull med vatten, (för min dagliga pasta dos) hade locket på och satte igång plattan.

Sen efter ett tag skulle jag kika om de snart skulle börja koka, så jag öppnade locket men de såg inte speciellt varmt ut, och just när jag skulle sätta på locket igen så började de tok koka, spruta kokande vatten överallt! (jag hade tur då varken jag eller lotte , som stod nedanför, fick nå vatten på oss)

Det var som att de blev nått typ av baksug eller nå när jag lyfte på locket!

Helt sjukt så rädd jag blev, va inte beredd på de!?


Kastrullen: 1 Frida:0....men jag kommer igen:)


Kommer vara på min vakt nästa gång pasta ska kokas (vilket är rätt snart) haha


Så passa er för baksug när ni ska koka nå! Håll er på behörigt avstånd, bär hellst hjälm, vantar, värmetåligakläder och ett par rejäla skor och ansikts skydd:)

Inga kommentarer: